Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/nasrblog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  مسعود پزشكيان مسعود پزشكيان

مرکز تحلیل و اخبار ایران

پزشكيان: نمي‌گذاريم دشمن چرخه توليد كشور ما را با مشكل مواجه كند

مسعود پزشكيان رئيس جمهور بعد از ظهر امروز پنجشنبه در نشستي با فعالان اقتصادي، كارآفرينان و صنعتگران جنوب غرب استان تهران گفت: ان‌شاءالله در جنگ اقتصادي موفق باشيد و ما هم مي دانيم و پشتيباني مي كنيم و باور داريم؛ تلاش دشمن اين است كه چرخه توليد كشور ما را با مشكل مواجه كند اما ما اجازه نمي دهيم كه اين اتفاق بيفتد.

وي با اشاره تفاهم‌نامه‌اي در اوراسيا گفت: مي توان با كشورهاي اوراسيا تجارت كرد و بستر مناسبي براي تجارت است.

پزشكيان بيان كرد: اول بايد به دليل قطعي برق و گاز عذرخواهي مي كنم ولي علت آن ناترازي است كه گرفتار بوديم؛ تلاش مي‌كنيم ديگر اين اتفاق رخ ندهد.

وي با اشاره به لزوم توسعه پنل‌هاي خورشيدي گفت: حتي در همين سالن مي‌توان پنل‌هاي خورشيدي زد و انرژي داشت.

رييس جمهور با بيان اينكه ظرفيت ما براي توليد پنل‌هاي خورشيدي ۳۲۰۰ مگاوات است، گفت: قراردادي براي توليد ۳۰ هزار مگاوات پنل خورشيدي بسته شده است؛ عزيزان بخش خصوصي فعال در عرصه برق مي‌گفتند دولت ۱۵ ميليارد دلار پول بدهد و ما ۳۰ درصد سرمايه گذاري مي كنيم و آن وقت ۳۰ هزار مگاوات برق توليد مي‌شود.

وي افزود: تيمي مشتمل از بخش خصوصي و دولتي و صندوق و وزارت نيرو و برنامه و بودجه پيگيري كردند؛ قيمت پنل‌هاي خورشيدي به ازاي هر كيلووات ۱۶۵ دلار توافق شد و براي نصب آنها هزينه‌اي معادل ۲۵۶ دلار به ازاي هر كيلووات مي‌شود. كلا اگر بخواهيم ۱۰ هزار مگاوات برق با پنل‌هاي خورشيدي نصب شده وارد كشور كنيم، ۲/۵ ميليارد دلار مي‌شود.

رييس جمهور گفت: ما در حال برنامه ريزي هستيم تا با انرژي بادي، خورشيدي، خورشيدي حرارتي و باتري‌هاي ليتيومي، مشكلات را حل كنيم. در اين صورت افرادي كه پول براي خريد ژنراتور دادند همان مبلغ را به پنل‌ها داده و بالاي سقف كارخانه‌ها قرار داده و برق را راحت تامين كرده و ديگر كسي نمي‌تواند اين برق را از شما بگيرد. وقتي مصرف برق تنظيم شود، گاز را ذخيره كرده و مشكل تامين گاز ديگر نداريم؛ در حال حاضر تلاش ما اين است كه سوخت گاز به نيروگاه بدهيم تا برق توليد كرده و به دست مردم برسد.

وي افزود: علاوه بر اين، ما در حال همكاري با سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي هستيم كه حاضر به سرمايه گذاري هستند و ايراني هم نيستند؛ البته اسم اين‌ها را نمي‌گويم چون به محض نام بردن، آن طرفي‌ها اقدامي انجام داده تا ما كاري نكنيم. حال اينكه ما كارهايمان را انجام خواهيم داد.

وي اضافه كرد: تعداد زيادي از اين سرمايه گذاران از كشورهاي مختلف حاضر به سرمايه گذاري و توليد هستند و بعد پول آن را بگيرند. آنها قرار است كه سرمايه گذاري كنند.

پزشكيان گفت: وزير صمت نيز بايد تعامل با شما و توليدكنندگان داشته كه هم جنس و هم تكنولوژي منتقل شود و كار ادامه پيدا كند؛ اين توافقات در مسائل مختلف در حال انجام است. نقشه آنها براي ايجاد مشكل براي ارز و ريال نقش بر آب خواهد شد.

رييس جمهور اظهار كرد: يكي آن طرف دنيا حرفي مي زند بعد اين طرف دنيا همه به تلاش و لرزه افتاده كه چه كاري انجام دهيم؛ مگر آنها چه كاره هستند كه فكر كنند و ما اينجا بترسيم. چرا بايد اين روند به وجود آيد كه با حرف زدن و جهت گيري يك عده اي تصور كنيم كه مي توانند ما را زمين گير كنند؟ ما تلاش مي كنيم بستر را آماده كرده و موانع را از سر شما عزيزان برداريم و مشكلات را برطرف كنيم.

وي تاكيد كرد: همه مصمم براي رونق توليد هستيم و كشور را از اين وضعيت نجات دهيم؛ ما مي توانيم اين كار را انجام دهيم. ما در دولت جدا از شما نيستيم.

رييس جمهور با اشاره به فرمايشي از امام علي (ع) گفت: ما به عنوان يك انسان، تمايل داريم زمين بيشتري و صندلي‌هاي بيشتري داشته و تمام توليد و قدرت اقتصادي باشد يا در رقابت روندي درست كنيم كه بازار به هم بخورد. ذات بشر اينگونه است كه پيامبران آمده‌اند تا به ما يادآوري كنند كه حق هيچ انساني نبايد به ديگري تجاوز كند و قوانين و مقرراتي را وضع كنند تا دعوا نكنيم. همه دعواهاي ما سر اين است حق ديگري را ناديده نگرفته و يا ندهيم.

وي تاكيد است: واقعيت اين است كه ما در خدمت شماييم و تلاش خواهيم كرد كه شما سريع‌تر، با كيفيت‌تر و با قيمت مناسب‌تري كار خود را انجام دهيد.

رييس جمهور گفت: يك خواهش از شما دارم؛ ما برق اضافه مصرف كرده و گاز هم بد مصرف مي كنيم و صرفه‌جويي نمي‌كنيم و مصرف ما بيشتر از واقعيات است. شما مي‌توانيد در صرفه‌جويي به ما كمك كنيد؛ به اندازه مصرف كنيم و نه بيشتر. بهره‌وري از دستگاه‌ها و ابزارهايي كه داريم، يكي از اصول مهمي است كه شما بهتر از من مي‌دانيد.

پزشكيان گفت: ما در دولت زياد مصرف مي كنيم؛ اين موضوع جزو برنامه‌هاي ماست و تيمي براي بررسي آن تشكيل داده‌ايم و بحث مي كنيم كه جلوگيري از بدمصرفي در سيستم خودمان داشته و شما مي توانيد كمك كنيد.

وي در پايان بيان كرد: به هر حال، ما در خدمت شماييم و از زحمات شما قدرداني مي‌كنيم. تلاش خواهيم كرد كه اگر مشكلي وجود دارد كه وا مي‌توانيم حل كنيم، آن را رفع كرده و نگذاريم براي شما مشكلي پيش بيايد. از تمامي زحمات شما قدردانيم.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/12/9 ساعت: ۱۹ توسط:iranfocushub :